KU TINGGALKAN KEPADAMU (UMAT ISLAM) DUA PUSAKA ABADI, APABILA KAMU BERPEGANG KEPADANYA NESCAYA KAMU TIDAK AKAN SESAT ,IAITU KITAB ALLAH (AL QURAN) DAN SUNNAHKU

Friday 22 June 2012

Pabila tercedera

assalamualaikum...hallo hallo hallo...lebih kuurang 5 hari yg lalu,aku join satu tornomen futsal....tp anjuran kali ni,futsal ni main kat padang...bukan kat court...perghh..tp kan..ntah la..nak kata padang,tp mcm kawasan tanah merah....klu tanah merah biasa,ok lgi..ni tanah merazh keras "kow" pny...

ceritanya mcm ni...team yg dihantar untuk kejohanan ni,aku sorang je dari team senior...yg lain2 junior pny player...so dari segi keserasian tu mmg kureng la..ak kena kerja keras sikit untuk menang....masa peringkat kumpulan, ada 2 kali lwn...first match seri...so second match kena menang...tp budak2 ni main mcm xde efford utk mnang..stress jgk aku...geram pny pasal,aku "tackle" sorang pemain lawan tu..haha...pemain lawan tu sakit,aku pon sakit...lantak la...hehe...disebabkan "sliding tacke" yg aku wat ats 'padang pasir" tu, lutut aku terluka terok...

ish2...futsal pny pasal kan..sanggop je aku..hehe...so bila dah luka,aku try la basuh luka tu...perghhhhh! mmg sakit sgt..dah la luka tu melekat kat 'tight' yg aku pakai tu...nasib baik pakai tight...klu x pakai,mmg lazgi trok la kot...

tp aku tahan je la sakit tu..sbb team aku still layak...smpai ke peringkat suku akhir,aku da xtahan sakit lagi...lutut pon nk mula berdarah n bernanah.... balik tu mak cuci lutut tu dgn myk gamat..perghhh...dy pny cuci,mak aiiii...pny ganas..hehe...tp tq mak!

terok x?tp ni bukan kaki aku..hehe...lutut aku lbh kurang ni la..maybe lagi terok n maybe kurang terok dari ni.... :D
pasni kan,aku nk share pasal cmana nk rawat luka2 jnis mcm ni...tradisional..insyaAllah...tata

2 comments: