KU TINGGALKAN KEPADAMU (UMAT ISLAM) DUA PUSAKA ABADI, APABILA KAMU BERPEGANG KEPADANYA NESCAYA KAMU TIDAK AKAN SESAT ,IAITU KITAB ALLAH (AL QURAN) DAN SUNNAHKU

Thursday 30 August 2012

study atau futsal?

assalamualaikum w.b.t...dan selamat sejahtera.... :)

alhamdulillah skali lg berpeluang mengadap pc kat kdai ni..haha..
tujuan datang ni sebenarnya nak apply PTPTN untuk smbung study...kena apply awal sikit la sebab nk tergolong dalam kalangan pemohon kelompok pertama..awal sikit duit masuk nanti..hahaha...
so setelah mengalami beberapa masalah, alhamdulillah siap jugak apply...mudah-mudahan permohonan selamat diproses dan diterima...

tapi bila dah selesai ni, ada sikit ruang dan masa untuk update blog! yeahh..
hehe..berbalik kepada tajuk...
STUDY ATAU FUTSAL? mana lagi penting...

kenapa benda ni jadi persoalan?hehe..ada sumone tanya aku bnd ni..
tp dy pon lobeh kurang je :p hehe!

okeh.. untuk menjawab persoalan itu..kita kena ambil kira kepentingan kedua2 benda tu...
tujuan sambung belajar adalah untuk belajar...tp btol ke aku nak sambung belajar untuk belajar?hahaha..adoiii.. aku sendiri pon xtau...

tapi..actually kali ni mungkin lain sikit kot..aku cuba kuatkan hati dan azam aku untuk fokus more on study..betol atau tak, ntah la...tapi semua tu akan diusahakan...hehe..insyaAllah study lbh penting bagi aku untuk degree kali ni...

kebetulan baru semalam atok,nenek, mak n ayah ada bebel pasal bola ni...mula-mula ayah cakap "along sudah2 la main bola tu..abaikan la cita-cita nak jadi pemain bola tu..dah terlambat" haha.. aku hanya mampu tersenyum sebab atok ada skali...malas nak debat banyak2...atok plak mencelah "btol tu...atok ada sorang anak saudara dlu exam sekolah semua straight A..MASUK UNIVERSITI,HABIS HANCUR KEPUTUSAN DIA SEBAB 'BOLA'"
hahaha...

aku pon x faham apa la salah bola tu...tapi bagi aku bola tu tak salah..orang tu yang tak pandai manage masa dia..nasib la..(nak kata aku pandai manage masa la ni hahahaha)

insyaAllah untuk sambung study kali ni, aku akan cuba the best untuk skor every sem sebab ada persaingan..haha..dekan dah 2 kali dah kan?(kalau x silap la)

walaubagaimanapun.........

hahaha...sejujurnya bola dan futsal memang aku tak boleh stop...hehe...jangan salah anggap...bukan aku taknak beli alat tulis, tp alat tulis ada lagi..banyak plak tuuu...hahaha...(alasan kukuh)

so as for me....study diutamakan, futsal dienjoykan...haha...
semangat aku nak study membara menyala macam kasut futsal baru aku..! 

perrgh ayat aku karang macam hebat gila..ntah btol ke tak aku nak fokus study ni...

just wait and see...

jumpa lagi :)

6 comments:

  1. Meneruskan pengajian bukan semata-mata mendptkn ilmu dalam apa kita belajar, tetapi mendidik otak agar berfikir di tahap yang sepatutnya... ramai graduan yang belajar teori, tetapi gagal dalam mengaplikasikan tahap pemikiran sebagai seorang sarjana muda... so, do well, learn in & out, front to behind, side to side, rather than only reading a book cover to cover, and you'll experince it, your life.. do EVERYTHING that necessary & you want to do with passion & ask for His guidance, insya Allah, you'll be better person for duniawi & ukhrawi... anyway, I notice that you love the quote by Albert Camus ya, do you ?? hehehe... Allah Almighty had said that, only those yg beriman akan belajar dari setiap ciptaan Nya, alam sekeliling & melihat kebesaran Nya di sebalik setiap ciptaan... (^__^)

    ReplyDelete
  2. sape albert camus?haha..by the way thanks for da advice.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa albert camus ??? hehehe.. gunakan jaringan anda untuk cuba mengenali siapakah dia... Research methodology.. btw, bukan advice, just sharing... saya ni belum layak lagi nak nsihat mensihati org ni, sbb diri sndri pn tak ternasihat lagi... hehehe..

      Delete
  3. Anonymous nie.. pegawai aku la. Saja ja dok pi komen, haha! Tergugat, sbb ang guna statement popular dy kot.....hehe!
    Pengalaman x blh dicipta, tp perlu dilalui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mane ada tergugat.. seronok.. tiap pengalaman yg kita lalui, berbeza, dan walau mungkin detik yang sama, masih kita punya sudut pandangan yang berbeza.. so menarik untuk belajar dari orang yang ingin belajar dari pengalaman ni..errr... pembetulan, saya memg pegawai, tapi sekarang, "dia" dh jadi bos... hehehehe... (^_^)

      Delete