KU TINGGALKAN KEPADAMU (UMAT ISLAM) DUA PUSAKA ABADI, APABILA KAMU BERPEGANG KEPADANYA NESCAYA KAMU TIDAK AKAN SESAT ,IAITU KITAB ALLAH (AL QURAN) DAN SUNNAHKU

Wednesday 2 May 2012

MEdSI


Assalamualaikum w.b.t…. sobahal khair…hehehe…
Pagi ni ada sikit masa free untuk aku update blog ni sbb xada kerja lagi…so,ksempatan ni aku gunakan untuk share tentang ujian MEdSI atau nama panjang dia Malaysian Educator Sellection Inventory…. Actually aku baru je sit for this ujian medsi…ujian medsi ni dijalankan kepada mana2 calon yg nk sambung pengajian di peringkat ijazah dalam bidang pendidikan..tu yg aku tau la….so aku antara yg terpilih untuk jawab…
Format ujian tu adalah objektif dengan 300 soalan dan kena jawab dalam masa 1 jam…300 soalan tu dibahagi kepada 4 bahagian…so,aku sbg pelajar yg “sangat” cemerlang ni, p jawab ujian tu,xyah study..hahaha…
Masa sampai kat dewan ujian SM Vokasional, kerian,aku tgk calon2 lain smua dtg dgn pakaian baju kemeja siap dgn tie lagi..aku plak sorang2 dgn kemeja polo…tie xada…haha…kasut nike hitam lgi..perghhh..silap2 boleh kena halau ni….
So time ujian dah sampai…pengawas peperiksaan dah panggil calon untuk masuk n cari tempat duduk..masa pengawas panggil tu, perut aku plak wat hal..adoiiii…xpala…aku g toilet dlu, selesaikan hajat..hahaha….kuar je dari toilet,smua dah mula jawab..aku tros masuk dewan dn muka confiden…hehe..pengawas tny “kamu pergi mana?” aku ckp la g toilet..pastu dia bg kertas soalan…aku dah terbiasa bila dpt kertas soalan,aku x kan jwb tros..duduk lepak2 dlu..tnangkan fikiran walaupun xtau apa2..haha..so slepas 5 minit,aku mula jawab..terkejut aku tgk soalan tu,,..pnya  banyak…haha…mula aku menggelabah…
At last, aku just amik masa 30 minit untuk setel jawab smua soalan tu..hahaha…n aku jgk calon pertama kuar dewan…pengawas tu panggil aku balik…dia tnya nk g mana…hahahaha… dgn muka berseri2, aku ckp aku nk balik..haha…sempat la aku skodeng cikgu tu belek2 kertas jawapan aku…
So,nasihat kepada sape2 yg bakal menduduki ujian bertulis MEdSI ,jangan takut….cool sokmo,smile always..xyah study…hahaha…insyaAllah boleh jawab..
p/s :cool jgn x cool…senyum walaupun tgh menggelabah…hehe.. :p 

ni tempat-tempat org yg kuar awal...hehe..

byk plak jawapan dia...aku jawab aritu ada 2 ja...A dgn B

HAHA..mmg ngantok..300 soalan 1 jam..dah la soalan hampeh...
 

No comments:

Post a Comment